Via den här e-tjänsten rapporterar du en möjlig IT-incident, informationssäkerhetsincident och personuppgiftsincident.
Om du inte jobbar i kommunen kan du istället rapportera en incident genom att beskriva vad som hänt i ett meddelande till kommunstyrelse@grums.se. Undvik att ange personuppgifter och eventuella sårbarheter i system.
Det går att vara anonym i e-tjänsten genom att skriva "Anonym" och anonym@grums.se och liknande i fälten.
Information om hur vi hanterar dina personuppgifter
De personuppgifter du lämnar till oss behöver vi för att hantera möjlig incident. Vi hanterar dina uppgifter med stöd av gällande dataskyddslagstiftning och den lagliga grunden intresseavvägning. Denna behandling av dina personuppgifter krävs för att vi ska kunna uppfylla vår skyldighet att ge den registrerade tillgång till sina personuppgifter enligt dataskyddsförordningens bestämmelser.
Det är kommunstyrelsen som är personuppgiftsansvarig för uppgifterna. Vi har kvar dina uppgifter den tid som behövs för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter. Mer information om hur vi hanterar dina uppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss finns på
vår webbplats www.grums.se/personuppgifter.