Genom att lämna in ett Grumsinitiativ har du möjligheten att vara med och påverka. OBS! Du kan endast lämna in ett initiativ i e-tjänsten. Har du flera initiativ, lämnar du in ett ärende per gång. Inlämningsperioden är 1 juni till och med 31 augusti varje år.
Ditt Grumsinitiativ ska uppfylla följande krav:
- ha en namngiven avsändare som är folkbokförd i Grums kommun, samt personens kontaktuppgifter
- vara tydligt definierat i vad kommunen förväntas att göra/vilken roll kommunen har
- ha ett allmänintresse för kommunens medborgare och ska inte avgränsas till ett egenintresse för den som skickat in initiativet
- ligga inom kommunens ansvarsområde/vara möjligt för kommunen att verkställa, vara förenligt med likabehandlingsprincipen och demokratiska principer och får inte vara diskriminerande, exkluderande eller liknande.
Bilagor
Du har möjlighet att bifoga ett antal dokument om du vill. Förbered dessa innan du påbörjar ditt ärende.
Personuppgifter
De personuppgifter som du lämnar kommer att användas för att vi ska kunna hantera ditt Grumsinitiativ. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter:
Grums.se - Personuppgifter