Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Startsida e-tjänster
  • Personuppgiftshantering
  • Tillgänglighetsredogörelse
Logga in
  • StartsidaPil

Ansökan om inackorderingstillägg

Med den här e-tjänsten kan du ansöka om inackorderingstillägg om du studerar i en gymnasieskola som drivs av kommun eller landsting. Studerar du på en fristående skola, riksinternatskola eller folkhögskola ska du istället vända dig till Centrala studiestödsnämnden, CSN, för att söka inackorderingstillägg.

För att få tillägget måste den totala restiden mellan hemmet och skolan vara minst 2,5 timmar. Tilläggets storlek beror på avståndet mellan skola och hem. Inackorderingstillägget utbetalas under högst nio månader per läsår till och med det första kalenderhalvåret det år då eleven fyller 20 år.

Ansökan
Du måste ha påbörjat din utbildning innan du ansöker. Ansökan ska ha inkommit till kommunen senast den 1 september. Inackorderingstillägget söks inför varje nytt läsår. Ansökan ska fyllas i av vårdnadshavaren om eleven är omyndig. Är eleven myndig ska han/hon ansöka själv.

OBS! Denna e-tjänst kräver e-legitimation.

Tryck på "Logga in" för att börja fylla i din ansökan

Logga in

Kontakta oss

E-post: kommunstyrelse@grums.se
Telefonväxel: 0555-420 00

Besök oss

Sveagatan 77, Grums

Snabblänkar

  • Startsida e-tjänster
  • Personuppgiftshantering
  • Tillgänglighetsredogörelse