Om ditt barn behöver ha specialkost på grund av allergi/födoämnesöverkänslighet i förskolan eller skolan, måste du ansöka om detta.
Ansökan görs via e-tjänst och behöver kompletteras med intyg från läkare eller dietist. Ansökan om specialkost ska göras i god tid. Handläggningstiden är ungefär en vecka.
Ansökan ska uppdateras vid förändringar och övergång från förskola till förskoleklass, vid övergång från årskurs tre till fyra samt vid övergång från årskurs sex till sju. Intyget ska bifogas även vid uppdaterad ansökan men behöver inte förnyas hos sjukvården.
Vill du veta mer om specialkost kan du läsa mer om det på grums.se:
Denna e-tjänst kräver e-postadress och e-legitimation (Bankid) och ska signeras digitalt av aktuella vårdnadshavare. Exempel: Om vårdnadshavare 1 skickat in ärendet via e-tjänsten får vårdnadshavare 2 ett e-postmeddelande om att logga in med e-legitimation under fliken "Mina ärenden" på e-tjanster.grums.se och godkänna och signera ärendet. Först då skickas ärendet in till oss.
Information om hur vi hanterar dina personuppgifter
De personuppgifter som du lämnar kommer att användas för att vi ska kunna tillhandahålla det stöd och den service vi ansvarar för. Kommunstyrelsen i Grums kommun är ansvarig för att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning. Mer information om hur vi behandlar dina uppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss finns här:
Grums.se - Personuppgifter
Tryck på "Logga in" för att fortsätta.