Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Startsida e-tjänster
  • Personuppgiftshantering
  • Tillgänglighetsredogörelse
Logga in
  • StartsidaPil
Kontakta oss

Elisabeth Eskfelt
Områdeschef kost och lokalvård
0555-421 50
elisabeth.eskfelt@grums.se

 

Ansökan om specialkost

Om ditt barn behöver ha specialkost på grund av allergi eller födoämnesöverkänslighet i förskolan eller skolan, måste du ansöka om detta.

Ansökan görs via e-tjänst och behöver kompletteras med intyg från läkare eller dietist. Ansökan om specialkost ska göras i god tid. Handläggningstiden är ungefär en vecka.

Ansökan ska uppdateras vid förändringar och övergång från förskola till förskoleklass, vid övergång från årskurs tre till fyra samt vid övergång från årskurs sex till sju. Intyget ska bifogas även vid uppdaterad ansökan men behöver inte förnyas hos sjukvården.

Vill du veta mer om specialkost kan du läsa mer om det på grums.se:

Grums.se - specialkost i förskola 
Grums.se - specialkost i grundskola

Denna e-tjänst kräver e-postadress och e-legitimation (Bankid) och ska signeras digitalt av aktuella vårdnadshavare. Exempel: Om vårdnadshavare 1 skickat in ärendet via e-tjänsten får vårdnadshavare 2 ett e-postmeddelande om att logga in med e-legitimation under fliken "Mina ärenden" på e-tjanster.grums.se och godkänna och signera ärendet. Först då skickas ärendet in till oss.

Information om hur vi hanterar dina personuppgifter 

De personuppgifter som du lämnar kommer att användas för att vi ska kunna tillhandahålla det stöd och den service vi ansvarar för. Kommunstyrelsen i Grums kommun är ansvarig för att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning. Mer information om hur vi behandlar dina uppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss finns här: 

Grums.se - Personuppgifter 

Tryck på "Logga in" för att fortsätta.

Logga in

Kontakta oss

E-post: kommunstyrelse@grums.se
Telefonväxel: 0555-420 00

Besök oss

Sveagatan 77, Grums

Snabblänkar

  • Startsida e-tjänster
  • Personuppgiftshantering
  • Tillgänglighetsredogörelse